Trwa ładowanie...

Zastosowała cukrowy detoks. Przeszła spektakularną metamorfozę

Molly Carmel przez wiele lat zmagała się z nadwagą i zaburzeniami jedzenia. Dopiero wykluczenie cukru z diety spowodowało niesamowitą zmianę w jej wyglądzie i samopoczuciu. Teraz dzieli się z innymi swoim 66-dniowym planem na zerwanie z cukrowym nałogiem.

Zobacz film: "Czynnik, który zwiększa ryzyko choroby alzheimera"

1. Detoks od cukru

Molly Carmel sama przez 20 lat zmagała się z otyłością i zaburzeniami odżywiania. Dopiero kiedy odkryła, że winowajcą tych niepowodzeń jest cukier, postanowiła zakończyć ten toksyczny związek. Zrezygnowała z niego całkowicie i przeszła ogromną metamorfozę, nie tylko zewnętrzną, ale i wewnętrzną. Odzyskała pewność siebie i szczupłą sylwetkę.

Molly Carmel miała zaburzenia odżywiania
Molly Carmel miała zaburzenia odżywiania (Facebook)

Teraz 42-latka uświadamia ludzi, że uzależnienie od cukru zmierza donikąd i nie wpływa dobrze na relacje z ludźmi.

Kobieta uważa, że ukrywanie się przed bliskimi po to, żeby zjeść słodki smakołyk, świadczy o tym, że cukier zawładnął twoim życiem. Wtedy nie można być jednocześnie człowiekiem sukcesu i kimś będącym w związku z cukrem, ponieważ to powoduje wiele bólu, wstydu, izolacji i cierpienia.

Kobieta nieustannie pogłębiała swoją wiedzę w dziedzinie psychologii, uzależnień i odżywiania, czego efektem było stworzenie programu odchudzania "Beacon" i otwarcie kliniki na Manhattanie w 2012 roku.

Kobieta przeszła metamorfozę
Kobieta przeszła metamorfozę (Facebook)

Zdaniem ekspertki, przetworzona żywność jest wytwarzana ze skoncentrowanego cukru, co z kolei aktywuje mózg, który chce go jeszcze więcej.

Cukier ukryty jest w butelkowanych i paczkowanych produktach spożywczych, takich jak masło orzechowe czy sosy sałatkowe.

Zdaniem Molly, cukier wpływa na wygląd, powodując przyrost masy ciała, problem ze zmarszczkami, wypryskami na skórze i próchnicą. Odpowiada on też za migrenowe bóle głowy, problemy ze snem, chorobami serca, niealkoholowe stłuszczenie wątroby i cukrzycę. Są też badania dowodzące, że cukier zwiększa ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory.

2. 66 dni bez cukru

Ekspertka od odchudzania proponuje 66-dniowy plan pomagający w odstawieniu cukru, który opisała w swojej książce. Uważa ona, że po tym czasie całkowicie uda się zakończyć romans z cukrem.

Owszem, będą kryzysy i niepohamowana ochota zjedzenia czegoś słodkiego, ale to pragnienie cukru nie potrwa długo. To są epizody, które rzadko trwają dłużej niż 30 minut. W tym czasie trzeba powstrzymać się od słodyczy, a ochota na zjedzenie ich będzie o wiele mniejsza.

Molly Carmel poleca też medytację, która pomaga się wyciszyć, opanować emocje i pokusy. Poza tym warto często się uśmiechać, ponieważ doświadczanie radości i śmiechu sprawia, że mózg uwalnia dopaminę, serotoninę i endorfiny. To są substancje chemiczne wzmacniające uczucie przyjemności i blokujące uczucia stresu i bólu.

42-latka radzi jak zerwać z cukrem
42-latka radzi jak zerwać z cukrem (Facebook)

Zdaniem autorki poradnika o tym, jak zerwać z cukrem, odstawienie go może spowodować, że przez pierwsze dni (i aż do dwóch tygodni) mogą doskwierać nam bóle głowy, żołądka czy problemy ze snem. To będzie świadczyć o tym, że właśnie trwa detoksykacja.

W tym czasie nie warto stosować tzw. cheat day, bo to sprawi, że znowu wpadnie się w sidła uzależnienia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.