Trwa ładowanie...

Dieta korzystna dla jelit powinna być bogata w warzywa i owoce. Wady mięsnej diety carnivore

Dieta mięsożercy jest dokładnie tym, czym wydaje się-posiłkami składającymi się wyłącznie z mięsa lub produktów pochodzenia zwierzęcego. Kolejna moda? Dietetycy podkreślają, że rośliny dostarczają nam niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin, zatem czy warto z nich rezygnować?

Zobacz film: "Dieta wegańska - zdrowa czy wyniszczająca organizm?"

1. Mięsna dieta - dieta Carnivore

Polacy kochają mięso i choć coraz więcej deklaruje, że ogranicza je w swojej diecie, są i tacy, którzy wprost marzą o możliwości jedzenia samego mięsa. Dietetycy przyjrzeli się diecie mięsożercy.

Główną korzyścią mięsnej diety jest brak spożywanych węglowodanów, jednak nieco różni się od diety ketogenicznej, czyli wysokobiałkowej. W tej diecie nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o ilość i rodzaj zjadanego mięsa.

Należy zaznaczyć, że na razie, nie ma twardych danych o tej diecie, ponieważ nie istnieją żadne oficjalne badania na jej temat. Dietetycy zaznaczają jedynie jaki wpływ może mieć na organizm.

Osoby na mięsnej diecie mogą pochwalić się spora utrata wagi, ponieważ nie spożywają węglowodanów, a ich brak w diecie sprawia, że poziom cukru we krwi nie wzrośnie, ani nie spadnie drastycznie.

Jednak na tym lista zalet się kończy. Jedzenie samego mięsa wiążę się ze spożyciem wysokiej ilości tłuszczów nasyconych i brakiem składników odżywczych. Stanowi to zagrożenie dla organizmu: podnosi poziom cholesterolu, zwiększa ryzyko ataku serca i udaru mózgu.

2. Czy rośliny w diecie są potrzebne?

Gastrolog Will Bulsiewicz zaznacza, że "zdrowie zaczyna się w jelitach", a składniki odżywcze zawarte w warzywach są niezbędne do ich prawidłowego funkcjonowania.

Dr Bulsiewicz odradza mięsną dietę
Dr Bulsiewicz odradza mięsną dietę

Jedzenie posiłków, składających się wyłącznie z produktów pochodzenia zwierzęcego może zakłócać funkcje mikroorganizmów jelitowych.

"Kiedy ludzie odpowiednio dbają o swoje jelita, ich zdrowie zwykle podąża za nimi. Choroba zostaje odwrócona-lub, co jeszcze lepsze, zapobiega się jej" - powiedział Bulsiewicz.

W 2018 r. badania z udziałem ponad 11 000 osób z 45 krajów wykazały, że organizm potrzebuje roślin, aby utrzymać dobre zdrowie jelit.

Bulsiewicz opisał nawet różnorodność roślin w diecie jako "najsilniejszy wyznacznik" zdrowego mikrobiomu jelitowego.

Warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste, orzechy i rośliny strączkowe dostarczają niezbędnych witamin i minerałów, a także błonnika, który ma ogromny wpływ na pracę jelit.

Gastrolog nie mówi, że jedzenie mięsa jest złe, zaznacza jedynie, że nasza dieta powinna być urozmaicona, aby cieszyć się dobrym zdrowiem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Polecane dla Ciebie
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Pomocni lekarze
    Szukaj innego lekarza