Trwa ładowanie...

5 sposobów, które pomogą Ci się odstresować

Stres towarzyszy człowiekowi od zawsze, a wywołać go mogą nawet z pozoru błahe czynniki. Najważniejsze jest podjęcie takich kroków, które umożliwią jego skuteczne minimalizowanie. Oto 5 łatwych sposobów na odstresowanie po ciężkim dniu.

1. Aktywność fizyczna

Nie od dziś wiadomo, że codzienny ruch jest doskonałym sposobem na stres. Wysiłek fizyczny zmniejsza poziom kortyzolu (tzw. hormonu stresu) i przyczynia się do wydzielania endorfin, które odpowiadają za uczucie szczęścia, zadowolenie z siebie, poprawę nastroju oraz tłumienie dolegliwości bólowych. Kluczem do trwałego zniwelowania uczucia niepokoju i napięcia jest systematyczność – ćwiczenia fizyczne warto wykonywać kilka razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut.

2. Relaksująca kąpiel

Ciepła woda, ulubiona muzyka, delikatny blask świecy… Sama myśl o kąpieli działa rozluźniająco i zapewnia poczucie komfortu psychicznego. Po stresującym dniu warto znaleźć chociaż pół godziny na odprężenie w wannie. Świetnymi dodatkami do kąpieli mogą być olejki eteryczne, np. lawendowy, neroli, ylang-ylang, waniliowy lub sól morska bogata w naturalne minerały bądź specjalnie skomponowane mieszanki ziołowe.

3. Zioła i suplementy diety

Właściwości uspokajające ziół znane są ludzkości od wieków. Najpopularniejszymi roślinami, które łagodzą objawy napięcia nerwowego, są: melisa, lawenda, chmiel, dziurawiec, głóg i kozłek lekarski. Stosuje się je w postaci naparów do picia lub tabletek na uspokojenie.

Efekty mogą przynieść także suplementy diety, jak np. Miralo. Na stres korzystnie wpływają ekstrakty roślinne. A skąd bierze się pozytywny wpływ Miralo na uspokojenie nerwów? Sekret tkwi w naturalnym składzie kapsułek Miralo. Na stres doskonale działa ekstrakt z ashwagandhy, za to ekstrakt z szafranu odpowiada za poprawę nastroju. Ekstrakty roślinne wspomagają odprężenie organizmu oraz wspierają utrzymanie równowagi umysłowej. Miralo nie wpływa na koncentrację i nie powoduje senności [1], dlatego z powodzeniem można stosować go w ciągu dnia.

4. Drzemka i relaksacja przed zaśnięciem

Doskonałym sposobem na zmniejszenie stresu są drzemki. Poprawiają one samopoczucie nie tylko u osób, które korzystają z nich regularnie, ale także u tych, które jednorazowo decydują się na taką formę odpoczynku.

Niepokój obniża także zdrowy, niczym niezakłócony sen. W przypadku problemów z zasypianiem dobre efekty może przynieść stosowanie suplementów diety z melatoniną i ashwagandhą, które skracają czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. Warto też sięgnąć po techniki relaksacyjne, które pomogą odprężyć się przed zaśnięciem - ćwiczenia oddechowe, medytację, mindfulness.

5. Telefon do przyjaciela

Rozmowa z zaufaną osobą, która wysłucha naszych zmartwień oraz pomoże w ich rozwiązaniu, jest niezwykle cenna. Nic nie zapewnia takiego poczucia komfortu psychicznego, jak myśl, że zawsze możemy zwrócić się do kogoś z naszym problemem.

Artykuł Sponsorowany

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.